Jak przygotować zdrowe i szybkie śniadanie?

Budzik zawsze dzwoni za wcześnie. Przed wyjściem do pracy masz jeszcze sporo do zrobienia. Jednocześnie z każdej strony przypominają ci, jak ważny jest pierwszy posiłek w ciągu dnia. Poniżej podpowiadamy, jak przygotować zdrowe i szybkie śniadanie.

Postaw na płatki owsiane!

Zdrowe śniadanie to zdrowe produkty. Sięgnij zatem po płatki owsiane – sprawdzone i cenione rozwiązanie, które na liście najzdrowszych pokarmów świata zajmuje trzecie miejsce. Wyżej są już tylko owoce palmy acai i czosnek. Skąd tak wysoka pozycja ziarna owsa? To źródło błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz prawdziwa kopalnia witamin i minerałów. Wśród tych najważniejszych są witaminy E i B1 oraz magnez, żelazo, wapń, potas, cynk i mangan.

Do pożywnego śniadania z płatków możesz dodać orzechy włoskie, pestki dyni i słonecznika, jagody, maliny, plasterki banana lub kawałki jabłka.

Gotowe w mig! 

Miało być szybko. Wsyp zatem płatki do naczynia i zalej. No właśnie, czym? Może to być wrzątek, ale równie popularne jest polanie płatków jogurtem, kefirem, miodem czy mlekiem roślinnym lub zwierzęcym.
W pierwszym i ostatnim przypadku powstanie kleik.

Pamiętaj, że w krowim mleku znajduje się laktoza (cukier), którą nie wszyscy tolerują. Mleko to także dodatkowe kalorie, więc opcja z wodą lub napojem roślinnym jest polecana osobom będącym na diecie.

Tak przygotowaną bazę śniadania możesz wzbogacić wspomnianymi powyżej dodatkami – dla smaku, witamin i wrażeń estetycznych. W końcu w dużej mierze jemy też oczami!

Korzyści dla organizmu i… portfela

Zacznijmy od błonnika. Jego wysoka zawartość w płatkach owsianych znacząco obniża poziom złego cholesterolu LDL oraz zapobiega wielu chorobom, w tym miażdżycy. Błonnik zadba też o jelita i zwiąże nadmiar kwasu solnego w żołądku, chroniąc tym samym przed zgagą.

Śniadanie z płatków owsianych pęcznieje w żołądku i zapewnia uczucie sytości oraz sporą porcję energii. Od płatków zaczynają swój dzień sportowcy, a w przeszłości były one podstawą wyżywienia angielskich górników. 100 g płatków owsianych to około 370 kalorii. Nie zapominaj, że owies zawiera również substancje działające antydepresyjnie. Likwiduje też zły nastrój i uczucie przemęczenia.

Dodajmy, że pół kilograma płatków owsianych to wydatek około 3 złotych, więc proponowane rozwiązanie jest nie tylko szybkie i zdrowe, ale również niedrogie. 

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *