Myślisz o prowadzeniu sklepu online? Sprawdź, o czym musisz pamiętać

Mając własny sklep internetowy, w pełni odpowiadasz za doświadczenia zakupowe swoich klientów. Sprawdź, o czym warto pamiętać, by odnieść sukces w branży e-commerce i stworzyć miejsce, w którym ludzie będą chcieli kupować.

Intuicyjny i przejrzysty panel

Klienci cenią sobie łatwy w obsłudze panel, który przeprowadzi ich intuicyjnie przez cały proces zakupowy. W zależności od tego, jak dużym budżetem dysponujesz i co finalnie chcesz osiągnąć, możesz zdecydować się na gotowy szablon e-commerce lub zlecić programiście realizację dedykowanego rozwiązania. Współczesny sklep internetowy powinien być responsywny, gdyż coraz większy procent użytkowników robi zakupy przy użyciu smartfona.

Aktywność w mediach społecznościowych

Samo założenie sklepu dziś nie wystarcza. Klienci w końcu muszą się o nim skądś dowiedzieć. Działaj aktywnie w mediach społecznościowych i bądź tam, gdzie od dawna są Twoi klienci. Facebook, Instagram, Pinterest – w każdym z tych miejsc możesz inspirować swoich odbiorców. Pierwsza z platform nieustannie rozbudowuje narzędzia sprzedażowe i reklamowe, zwiększając Twoje możliwości dotarcia do potencjalnych kupujących. Utrzymuj stałe relacje ze swoimi odbiorcami, a łatwiej będzie Ci sprzedać im produkt, gdy zrodzi się u nich konkretna potrzeba.

Zadbaj o wysoki poziom obsługi klienta

Twoi klienci muszą wiedzieć, że w razie potrzeby będą mieli rzetelne wsparcie po dokonaniu zakupu. Profesjonalizm w tej kwestii przełoży się na liczbę lojalnych, powracających kupujących. Bądź pomocny, staraj się doradzać przed zakupem i nieść wsparcie posprzedażowe. Rozwiązuj problemy swoich klientów, a chętnie będą do Ciebie wracać.

Bądź wyjątkowy

O ile nie tworzysz własnych produktów, czy ręcznie, czy też na zlecenie we współpracy z inną dużą firmą, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wykorzystujesz te same zdjęcia i opisy co konkurencja. Nie jest to dobry pomysł – chociażby z punktu unikalności w Google. Zmień opisy, nadaj im oryginalność. Poddaj obróbce zdjęcia producenta. Wyróżnij się, by być zauważonym przez potencjalnych klientów. Już nawet odbicie lustrzane produktu na zdjęciu wziętym wprost od producenta potrafi wiele zmienić.

Starannie wybrane produkty do sprzedaży

Nie wszystkim handluje się w internecie z tak samo dużą łatwością. Na przykład odzież, choć chętnie kupowana, bywa problematyczna – zwłaszcza w kwestii zwrotów. Wielu klientów traktuje sklepy online jak przymierzalnie. Zamawia wiele produktów w różnych rozmiarach, a potem odsyła większość lub całość. Niestety, efektem takich działań może być zniszczona odzież, która nie nadaje się do późniejszej odsprzedaży. Wielu problemów przysparza również asortyment kruchy i delikatny, na przykład wazony czy zastawa stołowa. Nie masz kontroli nad tym, w jaki sposób potraktują go kurierzy. Musisz więc wkalkulować straty w prowadzenie takiego biznesu. Ograniczy je solidne opakowanie i zastosowanie wypełnień, na przykład w formie minipoduszek z powietrzem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *